söndag 26 december 2010

Guds kärlek till dig

Här kommer några uppmuntrade ord till dig,ta de i ditt hjärta och sätt frimodigt ditt namn i meningen som allt skulle skrivit JUST till dig!

-Jer 31:3
Fjärran ifrån uppenbaradesig Herren för mig(DIG):Med evig kärlek har jag älskat DIG,därför låter jag min nåd förbliva över DIG.
-Joh 16:27
ty Fadern själv älskar er(DIG),eftersom ni(DU) har älskat mig och tror att jag har utgått från Gud.

-1Joh 3:16
Se,vilken kärlek Fader har skänkt oss(DIG):att vi får kallas Guds barn, och det är vi(DU) också. Värden känner oss inte,därför att den inte har lärt känna honom.

-Ef 3:14-19
Därför böjer jag mina knän för Fadern,han från vilken allt vad Fader heter i himlen och på jorden har sitt namn.
Jag ber att han i sin härlighetens rikedomskall ge kraft och styrka åt er inre människa genom sin Ande,och att Kristusgenom tron skall bo i erahjärtan och ni skall bli rotade och grundade i kärleken.
Ni skall då tillsammans med alla de heliga kunna förstå bredden och längden och höjden och djupet och lära känna Kristi kärlek,som går långt utöver vad någon kan förstå. Så skall ni bli helt uppfyllda av all Guds fullhet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar