måndag 15 november 2010

Varför några väljer det eviga livet med Jesus..några inte

Om man har bestämt att Gud inte finns ,är det ofta frågan om princip att inte ändra sig,eller man är alltför orolig och rädd om : vad vänner ska säga,släkten ,arbetskamrater o.s.v.

-Så jag tänker som så att man VÅGAR inte TRO man vågar inte pröva på efter som man sätter sin fot utanför vetskapens gränser,man börjar leva i tro !

-Jag har även den åsikten att många VILL inte tro,tanken att tro är absurt för dem och man TROR sig veta genom Vetenskapen ,hur allting ligger till.

Är det så att bara dem som söker ng djupare en synliga livet,vågar utforska Guds värd,och därigenom få något så stor i sitt liv att vända sig tillbaks är otänkbart?

-Ett är säkert för mig allafall,jag vill ALLDRIG vända till baks till icke troende liv !Och det är bevis nog att Gud finns,eller hur? Jag har ju upplevt de båda =icke tro och TRO !Jag kan vittna om de båda liven,kan du?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar